Een voorbeeld van de dienstregeling uit het jaar 1906 (zowel in tabel-vorm als in de vorm van een tijd-weg-diagram) vindt u hieronder weergegeven.
[top]
[top]
Een voorbeeld van de dienstregeling uit het jaar 1969 (zowel in tabel-vorm als in de vorm van een tijd-weg-diagram) vindt u hieronder weergegeven.
[top]
Een voorbeeld van de dienstregeling uit het jaar 1979 (zowel in tabel-vorm als in de vorm van een
tijd-weg-diagram) vindt u hieronder weergegeven.
[top]
Een voorbeeld van de dienstregeling uit het jaar 2010 (zowel in tabel-vorm als in de vorm van een
tijd-weg-diagram) vindt u hieronder weergegeven.
[top]
Het gebied rond Trogen is niet sneeuwzeker. Er ligt niet ieder jaar sneeuw. Maar als er voldoende
sneeuw is gevallen, dan wordt er in het gebied geskied en gelanglaufd. Om de skiers vanuit St.Gallen
naar het skigebied te vervoeren werden diverse extra ritten ingelegd. Hiernaast vindt u een foto uit van het extra vervoer van skiers. |
Bij voldoende sneeuwval bleek het goed mogelijk te zijn om per ski een korte afdaling te maken
tussen Vögelinsegge en Schwarzer Bären. Omdat er in dit gebied tot de jaren '50 nog geen skilift
aanwezig was, bleek de spoorlijn een ideale mogelijkheid om te fungeren als 'semi-skilift'. Tussen de twee haltes Vögelinsegge en Schwarzer Bären werd in de jaren '20 van de 20ste eeuw tijdens de ski-uren een pendeltrein ingezet om skiers van de laaggelegen halte Schwarzer Bären naar de hoger gelegen halte Vögelinsegg te brengen. Hiernaast vindt u een foto van het één van de pendeltreinen tussen deze twee haltes. |
Trogen is de hoofdstad van het halfkanton Appenzellerland Ausserrhoden. Tot in de jaren '90 van de 20e eeuw werd eens in de twee jaar in Trogen de zogenaamde landsdag gehouden, waarbij alle stemgerechtigde leden uit het kanton aanwezig konden zijn. Voor deze landdag werd druk gebruik gemaakt van de Trogenerbahn. Om alle mensen te vervoeren werden op zo'n dag vele extra ritten ingelegd. Als voorbeeld dient de Landesgemeinde in 1916. Op één dag werden in een 16-minuten-dienst met 96 retourritten meer dan 6000 passagiers vervoerd. Het record werd in 1940 zelfs overtroffen, toen 8400 personen op één dag werden vervoerd, waarbij postbussen moesten bijspringen omdat de Trogener Bahn met eigen middelen dit vervoer niet aankon. |
[top]